Tänk vilken fin hund jag har

I natt så har det varit ytterligare en natt utan sömn :-( Nu var det Evelinas tur att hålla mamma vaken! Hon skrek typ som om kniven satt i henne klockan 2! När jag gick upp så kände jag hur varm hon var, men jag tänkte att hon har legat inlindad i täcket och det var varmt där hon låg så jag lyfte täcket åt sidan och gav henne nappen innan jag gick och lade mig igen. Problemet var att hon inte ville somna om igen. men jag gav mig inte och tillslut så somnade hon nog av utmattning. I morse så vaknade hon som vanligt klockan 6! hmm jag trodde och hoppades att hon skulle sova längre eftersom vi var ute sent i går också. men icke sa nicke!! Men jag hämtade Evelina till sängen och försökte få henne att koppla av en stund på min säng med mig omkring henne. Jag kände att hon var varm och då fick jag ongest.. Hmm stackarn kunde ha fått en alvedon i natt så hon fick sova lättare.. men men det som har skett har skett. Det är nog tänderna som gör så hon får feber. På dagen så gick jag till staden fram och åter så hunden skulle få lite motion idag iallafall. Och jag blir så impad på den hunden, i början på promenaden så drar och sliter han ett tag men snart så förstår han att matte ger sig inte utan hon blir bara elak av beteendet.. Så då ger han sig och när han har lugnat ned sig så kopplar jag lös han. och han går jättefint vid vänster sida där jag vill ha han. sedan släpper jag iväg han med varsegod. och han springer bara tillräckligt långt ifrån som matte tilllåter dvs ca 10m sen stannar han till eller kommer tillbaka utan att jag säger någonting så då får han ju självklart beröm.. Hela vägen ned på stan gick han lös och sedan fick han sitta utanför "med stora protester vid lämnandet!" affären när jag sprang in för att köpa mjölk, huva tänkte jag vilket liv undrar vad folk ska säga nu? hehe Men när jag kom ut igen så låg han lugnt och väntade på mig, sååå himla fin igen så då fick han hundbacon godis vilket fick honom snopen dårå. Sedan bar det på väg hem igen och han började som vanligt med slitande och dragande men han lugnade ned sig snart och sen fick han gå löst igen hela vägen hem.. när vi fick möte av människor och även en hund så kallade jag in han och han kom för att gå på min ja eller vagnens vänstra sida.. hehe han går hur fint fotgående med vagnen som helst "kanske skulle ha den med på tävlingen!!" hehe
Väl hemma igen så var vi slut både jag och Texas, jag hade gått i motvind hela vägen hem och det är inte sååå roligt i uppförsbacken iallafall. Men motion fick jag! alltid något possitivt!!
Jag gjorde ordning välling till tjejerna och gav dom innan jag lade dom för lunchvilan. Efter lunchvilan så tog jag ned Evelina och kände att hon närmare kokade.. hmm lilltjejen var inte alls stark och tuff här inte. Jag tog febern på henne och den visade 39,1 gr . Förvirrad och ännu mer ångest fick jag för att jag har varit ute men tjejerna låg ju i vagnen och det var varmt ute.. hmm men men även detta är ju redan gjort så det är ju inte någonting att göra nu i efterhand.  En alvedon supp fick det bli och efter detta så blev hon snart en go och glad tjej igen, men nog märks det att hon är dålig stackars liten. Syrran är som vanligt en elaking som snodde nappen, slog na i huvudet och ja det hon kunde göra för att göra syrran sur och ledsen.. hmm tror nästan hon vet vad hon gör när hon ligger och försöker sparka mot syrran och när jag vänder henne så ler hon mot mig och försöker komma dit igen! hmmm det blir nog kul i tonnåren. tur att det är lång tid dit.
Nu i kväll så är det fotboll så heja sverige!! kram och godnatt!!


Kommentarer
Postat av: Eva

:-) inte lätt me syskon!! usch å blä... nädå, dom kan va bra å ha ibland mé :0)



Ja, ja ska försöka undvika skotten på måndagmorron... men ja måste "tyvärr" vara där halv 8... de är nämligen upprop då, men jag är 3dje person ut så de går nog bra hoppas jag... Maggan först sen en imellan sen Maggen och sen tror ja de e jag å Kira.. Hoppas som sagt att de går bra... men som sagt, hon måste ju nångång utsättas för de med......

Näpp nu väntar sängen, efter en heldag i övik... Natti natti...

2008-06-18 @ 22:19:33
URL: http://www.123minsida.se/Kira-Tess/13763544

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0