Idag så ska jag och tjejerna åka till farmor!

I går så tränade vi lydnad på latberget och idag så far jag och tjejerna till farmor och hälsar på. Ska sitta ute och dricka kaffe och äta dajmglass! hehe det köpte jag med mig sist och det var populärt kan jag säga! Det måste vara jobbigt att sitta ute i prästmon aldeles ensammen tycker jag iallafall men hon trivs ju där ute och det är ju väldigt fint där hon bor.
Tjejerna börjar få sin första tand nu! det blev den vänstra nedre framtanden, lite ironiskt att det blir samma på båda tjejerna. När allting annat tycker jag dom gör bättre olika saker eller snabbare. som tex Felicia är snabbare och rörligare än Evelina men Evelina sitter längre och är stadigare då hon står "med stöd såklart". Vi har fått dagisplats på Brunnedagiset nu! gud så skönt att vi fick det så nära hemmet. För som sagt vi vet ju inte när vi kommer att flytta och när vi gör det så vet man ju inte vart det blir heller. så vi får leva i dagen och ta den som den kommer.
Nedräkningen börjar nu till den off tävlingen på kramfors bk, jag pratade med linda igår om mina funderingar på varför jag var så nervös på hemmaplan framför mina träningskamrater och sedan gå på utställningen där jag verkligen inte kan ett dugg. utan nervositet, ja innan jag kom in i ringen så var jag såklart nervös men då jag kom in i ringen så fanns inte någon nervösitet som helst..
Skumt då jag tycker att jag borde bli nervös då jag ska göra någonting som jag verkligen inte kan!! Och sedan någonting som lydnaden som vi faktiskt kan, och verkligen inte någon som räknar med att han ska vara klar heller för den delen.. Men men som sagt det vi kom fram till är att matte behöver mer tävlingsträning och vi ska fortsätta med de tävlingar som är inplanerade! för skulle man gå ut och tävla inoff och få ett första pris så skulle man ju se surt på det! hehe ful som man är. Så det är det som blir min terapi. tävla tävla och åter tävla!!
Farmor mådde bra och vi satt i köket och drack kaffe, tjejerna och farmor myste ända in i slutet!! Det var bara en som fällde tårar och kan du gissa vem det va? ja just det farmor och det var bara glädje tårar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0