idag så kollade jag tävlingskaledern igen!

tänkte att det kanske är lättare att tävla på en okänd ort där man inte känner så många? kanske mina tävlingsnerver håller då.?? Ja vem vet ? inte jag.. Jag hittade iallafall inte någon tävling innan kramfors tävlingen den 8juli, som dessutom var efter den 4 juli då Texas blir 10månader och tävlingsklar ja åldersmässigt iallafall. Men han kan faktiskt momenten ganska bra och går han som jag vill så har vi ett första pris.. Men om nu han ska gå bra så måste även jag gå bra.. Sluta oroa mig och min filosofi i detta nu är att jag ska tävla och tävla tills jag inte orkar vara nervös längre... Det är mitt mål!! Stackars hund som får stå ut med detta men vi får väl lära varandra och gå igenom problemen tillsammans. Det som är roligt egentligen är ju att på utställningen så vart jag inte alls nervös då jag kom in i ringen!! ÖÖ Förklara det då? då pratar vi om ett ämne som jag absolut inte kan ett dugg om och då gör jag bara som domaren sa och det gick ju bra ... hmm jaja nu får jag försöka smälta detta och träna tävlingsmässigt till stor del iallafall!
Men iallafall, vi mår bra men tjejern håller nog på att få sina tänder nu. Dom vaknade varannan timme i natt och sedan så har dom gnällt hela dagen.. nä inte någon bra dag så idag så blev det inte mycket gjort alls, varken med hunden eller huset, Men i morgon så ska jag träna lydnad igen med Linda på latberget eller om det va flogsta. hmm men jag tror det var latberget.. hoppas på bättre träning och lugn från min sida.. kram och godnatt alla trogna läsare.hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0