Tisdag och jag kom till träningsplanen

Japp och jag fick nästan allting gjort som jag planerade i går. Jag la inte något spår men jag körde lite linförighet där vi endast gick två till tre meter innan någonting annat händer, sedan körde vi läggande, inkallning, ställande, apporteringen och slutade lydnadstävlingen med hopp över hinder. Platsliggningen gjorde vi också men inte förrän lite senare och med en tröttare hund. å sen hur gick det då? jo nu har matte fått nog med detta snosande så idag fick han inte en chans att snosa mer än på läggandet under gång!! där kunde jag liksom inte göra så mycket på det avståndet men men han förstod nog ändå med min korrigering på avstånd. sedan så gjorde jag en kortare avstånd från läggandet och då kunde jag få han att låta bli snusandet! så 1-0 till matte! sedan inkallningen gick bra och självklart även linförigheten också. Ställandet under gång gick kanon! men apporteringen gick som vanligt!! på hopp över hinder så försökte jag få han att tjuvstarta med att Eva fick säga kommendera två gånger! men icke sa nicke han gjorde det galant!!
Efter detta så komenderade jag Eva och det gick bra de med! Det ända var ställandet som fortfarande är osäkert, men läggandet va jättefint!! Kul!!
Efter detta så tränade vi lite på egen hand och då började jag med inkallande med ställande! och hahahaha vad roligt det är att springa och sen när matte säger stanna så blir han väldigt fundersam vad egentligen hon menar! men det ordnar sig det med. ett par gånger så fick jag han att stanna innan han kom fram ja eller framför mig iallafall hehe.. Men som sagt nytt moment som är såå likt vanliga inkallningen som i vanliga fall är så bra.
sedan så provade vi frammåtsändande till rutan, hihi igen! nog har vi lite valpjärna att jobba med alltid! men vi har iallafall börjat och det kommer nog att bli bra det med! lite bilder ska ni få se också!!

Här väntar Texas på att vi ska börja Lydnads träningen!

I väntan på lydnaden!!

här sitter vi fot och väntar på kommandot

ja nu kör vi!! nästa kommando är ??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0