japp nu är jag hemma igen

spåret vart lite konstigt formulerat men det vart lagt iallafall, tyvärr så räckte inte den sidan av dungen till på längden så det blev kanske ett 60m innan första vinkeln och dessutom så vart apporten lagd för nära svängen om man ska gå efter reglerna men men. Sådan tur att jag inte är någon regelverk då! hehe Själva spåret  kanske blev 60*120*60m långt vilket inte är något appell spår jag vet men ändå! Dessutom så hann jag bara lägga ut två apporter plus slutet! men det gjorde heller ingenting för mig idag.
Efter spårläggandet så åkte jag till klubben och tränade, japp idag skulle jag min herre inte komma undan så lätt. Jag började med platsliggningen och som jag trodde så lärde han sig någonting nytt på tävlingen! japp man kan kliva upp och gå till matte utan några som helst tillrättavisningar! hmm nä inte den respons som jag hoppades på men inte heller helt oväntat med tanke på hans humor i vanliga fall. Dessutom som sagt så är han 10mån och könsmognaden börjar komma fram och även trotsen som växer med tiden.
Men men som sagt jag tog tjuren vid hornen och jag vann!! inte utan kamp må ni tro men skam den som ger sig. Idag så har Texas och jag haft den första riktiga kampen på vem som egentligen är master!! Och det känns skönt att jag fick vinna detta. Nog om detta men hur det gick till då? nä jag spöade honom inte med något vasst föremål det ända som blev sårat var nog hans stålthet/manlighet!
Första platsliggningen så la han sig fint och väntade tills jag gått på lagomt avstånd för att vända mig emot honom och sedan låg han där och tittade på mig en stund. Sedan tyckte han det räkte förmodligen och reste sig glad i hågen och gick emot mig. Utan några som helst kommentarer så mötte jag honom och tog han tyst i halsbandet, gick tillbaka till utgångsläget och lade om han. Obs att han inte på några som helst sett försökte visa att han var osäker eller låg.. Han lade sig ytterligare en gång utan några kommentarer och låg och väntade igen tills jag hade gått hela vägen bort och vände mig om. då reste han sig igen och jag röt till ett NEJ och sedan med bestämda steg gick jag åter igen och lade om han. detta fortsatte ett par gånger till och nu tappade jag tålamodet. Jag gick till han och lyfte honom tillbaka till platsen och sedan lade om honom. nu börjar även Texas att visa lite trötthet och underkastelse äntligen. Så gick jag igen för hundraåttionde gången kändes det som iallafall till baka igen på rätt avstånd, vände mig om och stälde mig med en säkert grym blick på han, och hör och häpna han låg kvar!! Han låg en hel minut utan tindens att tänka kliva upp, efter denna långa minut så lade han ned huvudet!! härlig syn vill jag låva och mycket beröm fick han på avstånd!

Texas låg i hela två minuter och låg fortfarande kvar när jag kom fram och skulle sätta upp han.
Mycket beröm och sedan tog vi tag i lydnaden!! hela lydnadsettan plus fritt följe klarades av elegant! matte vart mycket nöjd, jag hoppas att det håller i sig tills nästa träning som förmodligen blir redan i morgon!
Sen spåret då! jo visst spårar han och han finner ju pinnarna men han nosar på dem och går vidare!! hehe mer apportering av träföremål som han bara hatar!! får lägga annat i spåret så han plockar upp det!!
hehe kram på dig så länge !
Evelina mår bättre idag iallafall och det känns skönt! ingen feber men hon fick en alvedon i morse för öronvärken iallafall! kram så länge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0