Idag så har jag varit på Timrå BK

Och figgat hela dagen.  Rottwailerklubben som hade ett MH, förutom Rottisar så var det en malle och en isländsk fårhund. Uch vad läskigt att se mallen och glädjen i kampen och dådkraften!! mmm finns det någonting mer exotiskt än ett kraftpaket som visar sina yttersta krafter? Nä liksom nu skönmålar jag henne men jag fick helt klart kalla korar som gick igenom mig och mina tankar på min Zorro väcktes åter till liv :-( Men tankarna försvinner inte heller, tur att jag vet att jag gjorde det ända riktiga när han fick sin sista vila. uch så tragiskt att behöva släcka den glöd och passion som en gång fanns hos hans ögon, i hans sinne och uttryck. nä nu måste jag sluta och tänka på framtiden i stället. Jag har ju en toppenhund som förhoppningsvis får vara frisk både höfter och mentalt, och epelepsianfall vill jag aldrig mer behöva närvara vid då iallafall inte på mina hundar.
Men dagen har iallafall varit för mig givande, och självklart så har vädret varit kanon också, ja kanske inte för hundarna men jag tyckte det var helt ok. solen glassade hela dagen och säkerligen minst 30grader i skuggan.. Så mycket vätska gick åt. Pyttipanna och rödbettor fick vi till lunch och det var jättegott.. Men dagen gick fort som bara den, inte förrän klockan 18 kom vi därifrån så jag var hemma igen klockan sju. Skönt att träffa familjen ja hälften iallafall både Östen och Ronnie var och jobbade redan men mamma och tre barn och en hund var glada när jag kom hem iallafall. I morgon så ska vi nog fara och bada då tydligen Östen har sagt det till sin son. Så vi får väl se vad som händer.. nä nu ska jag kolla tvn! kram så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0