hmm nu börjar jag bli riktigt ledsen..

Jag vill ha min tidning!! ja vita svepet alltså! Man kan ju undra hur många nummer som jag har missat?! jag har bara fått en tidning sen jag blev medlem och det är nr 1 2008.
Tack till Jill som har kullsyrran till Texas som förklarade det här med klippningen! tänk så olika det kan låta när två skillda personer beskriver ett och samma problem/sak!! Som jag skrev tidigare så är jag ju absolut inte någon utställnings människa men vart går gränsen då? Jag har ställt ut! Jag lämnade in han till ådalens hundhälsa för badning :-)  obs "han har inte så mycket päls att klippa" :-)) skämtosido! Jag planerar att ställa han även nu i höst då utställningen finns i Sundsvall, kommer inte ihåg när det var men iallafall.... Sen så kanske att man ställer han för sociala träningen och om vi kanske kan få en etta till så kan det ju vara kul. Om inte annat så träffar man ju en massa folk som man kan prata hund mee... hehe Men men mitt hjärta ligger ändå i hundens träning och mentalitet, och om man ska uttrycka hundens skönhet så tycker jag verkligen att skönheten kommer innefrån! så visst är jag också lite utseende fixerad alltid!! :-)
Angåeende den mentala biten så visst vet jag att jag kan göra MT provet OM jag kommer med så kommer jag att göra detta!! Men jag måste ju säga att titeln KORAD inte skulle sitta helt ivägen heller.. om han klarar provet..
Vad har vi annars gjort då? ja vad gjorde vi i går? Nä ingenting, jag och Texas tog med brorsan på en prommis men annars så vart det inte så mycket gjort, men det var också 25grader ute och solen glassade i stora lass. Under promenaden så såg man hur Texas letade vatten i diken mm, och sedan så kom vi fram till en faktiskt ganska stor vattenpöl! Texas rusade dit och började bälja i sig, sedan så gick han ned i vattnet och gick runt och drack som om han aldrig sett vatten förr. Man såg riktigt hur härligt lycklig han blev att se denna dynga! Såg väldigt kul ut ända tills han lade sig ned i vattnet, han täckte halva hunden med vatten och sedan så försökte han lägga ned huvudet också men det var som ni förstår för djupt.. hehe såg ut som en gråhund när han kom upp ur dyngan kan jag säga.. men söt var han ändå mattes lillponke.
Idag då? jo idag så ska jag försöka göra någonting vettigt med honom fast även idag så är det varmt och skönt för mig iallafall som älskar detta vädret, Texas däremot är väl inte riktigt lika förtjust i vädret.. 

Kommentarer
Postat av: Jill

detta var andra numret bara..så har du fått en tidning så har du bara missat nummer två..hehe..men allså maila o klaga...hade jag gjort iaf..men skicka inte bara till ordf utan skicka till alla..så är det kanske nån som bryr sig iaf :)



Ska du röntga direkt vid ett lr?

2008-07-25 @ 10:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0