hm ingen tidning idag heller!

Jag vill ha min Vita svepet idag!! eller gärna igår!! Ja det är klubb tidningen som jag väntar på från Vita herdehunds klubben! Tydligen så har jag fått någon utmaning där som jag inte visste om. Sandra som är Texas uppfödare undrade via msn om jag skulle skriva?? Säg vad? var min reaktion då jag inte fått tidningen och det är ingen som har frågat om jag vill skriva! hmm ja ja klart att jag kan skriva men om vad? Om min trotsiga könsmognade han valp? eller om min härliga träningskamrat, eller varför inte om det MH som jag tror kommer att bli någonting som inte många är van att se den Vita herden! hehe social? japp. Dådkraft? japp. Jakt? jepp. rädsla? hmm jo det blir han nog. jaja det är fortfarande ett tag kvar innan vi ska göra MH´t men han blir ju ett år nu i september! Så helst så skulle jag vilja göra MH´t i november men jag lär väl få vänta tills snön har försvunnit igen om man inte far till södern dårå! hehe nä så illa kan det väl inte behöva vara eller? hmm ska kolla tävlingskalendern om hur och när så vi kan ge Sandra uppfödaren ett förslag på datum! jag vill ju inte att han ska bli för "van" vid allting! ja han måste ju vara färsk för att få fram den optimala hunden i beskrivningen! Det som är trist redan nu är att jag tycker att det är sååå himla kul med dessa tester med mentalen så det jag redan nu har ångest för är att inte den VH hunden är en bruksras!! så då får jag aldrig se via poängen hur hunden verkligen är mentalt när han är äldre. men men vi får hoppas att VH hundsklubben tar tag i saken och blir en bruksras!! men men det är som sagt bara mina egna önskningar.
Jo härom dagen så fick jag en smärre chock! jag trodde att det var en kvinna som snackade skit på VH forummet där hon påstod att det fanns de uppfödare som klippte ned sina långhår till korthår och sedan tävlade som korthår!! hmm på världsutställningen dessutom!! hmm Någonting borde verkligen göras även på utställnings sidan verkar det som, eller om det är någon som far med osanning så borde hon få på nosen tycker jag. Men men sådan tur att jag inte har en utställnings vacker hund men när det är fusk så måste man ju få reagera, eller? Däremot så har jag en hund som klart kommer bland de främsta när det gäller mentaliteten kan jag tro! jag bara längtar tills jag får visa upp han!!!!! 
Vad har hänt idag då? jo Linda och Mats ringde oss och skulle till Nordvik och mentalskogen med grejjer, så Östen och jag hängde med för att hjälpa till. Vi fick skrammellådan på plats, Dumpens bräda hänger där den ska och även så fick vi dit skärmarna till spökerna. Vi märkte ut vart vi skulle ha spök skärmarna och vart ekipaget ska stå!! Nu är det bara en månad kvar tills vi ska ha vårat första MH och det blir för Landseer klubben. Ser mycket fram emot att även här få visa upp våran MH bana, som jag är mycket nöjd med!! Det vi sakna och behöver nu är en grävmaskin eller traktor!! vi behöver platta till och fylla ut den platsen som vi ska ha lilla bytet på, annars så har vi full koll på läget!! känns riktigt skönt . Tack för all hjälp som vi har fått!! Så är det någon som känner någon som har de redskap som vi behöver så skrik högt!! tiden börjar rinna ut och vi vill gärna få klar banan innan vårat MH!! Lillebror Ronnie har också varit till stor hjälp, han fick vara hemma med tjejerna idag och det var nog en pärs utan dess like för lilla lillebror!! :-)

Kommentarer
Postat av: Jill

hmm vita svepet damp ju ner i brevlådan för ett par veckor sen nu känns det som..iaf två...kanske tom 3..jag hade semester än då iaf...



du får faktiskt göra mentaldelen på korningen med din hund om du vill ha poängen :) här nere i söder ska syrran göra mh om bara några få månader...det ska bli väldigt intressant faktikst...fast först är det röntgen som är nervöst i sig..



till utställningen...personen som det snackas om klipper inte ner sina långhår till korthår, inte helt iaf, däremot trimmar hon pälsen litta japps..så håren vid öronen försvinner och det hänger inte under magen...om det e fusk? står inget i rasstandarden att man inte får göra så och ingen domare har reagerat..kan ju säga att hon har alltid gjort detta så det är ju många hundar och många utställningar runt om i världen hon vatt på utan att nån reagerat...utställning är inte min bit...o lär aldrig bli..hehe..mina hundar är fina nock för mig endå :) ha det mysigt i sommarvärmen..



Förresten...rasen tävlar inte i längden på pälsen utan i en ras som helhet...allså långhår går inte för sig och korthår för sig..utan alla tävlar mot varandra...

2008-07-24 @ 16:59:25
URL: http://www.ciwi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0