plusgrader för andra dagen i rad!

och jag har hållit mig hemma från jobbet, lederna och även huvudet känns som om det skulle sprängas... Ingen höjdare kan jag låva.
I går så var vi hos veterinären 13v och allt, vaccinationerna är klara!! visserligen en vecka sen men det gjorde ingenting alls sa veterinären. jobbigt när dom har telefon tid mellan 8-9 på morgonen! då är det iallafall den tiden som jag har mest att göra och jag börjar jobba kl 8 så därför så har det inte blivit någon chans till att jag fick en tid i rättan tid liksom!! hmm nog med bortförklaringar nu... Jo jag vägde dom också i går Lilla Tage väger nu hela 11,5kg och Mimmi har vi på 9,3kg. Dom börjar bli stora nu mina änglar eller var det bänglar?! hehe nä då dom är fortfarande bra och Tage tar för sig mer och mer, i dag så var det han som sa till Mimmi att hon inte fick komma till maten. Jo då dom har två skålar!! men dom vill ändå gärna samsas med den andres skål om jag så säger, men dennes egen skål är man väldigt rädd om. hehe men Tage som sagt har börjat ta för sig mer och mer och har börjat lyfta på benet också!! sen om jag inte inbillar mig så har kulorna trillat på plats också! japp det första är genomgått han är inte krypt!!!! hehe inte för jag trodde det heller men om det skulle vara så att det blir något fel med Tage så är det väl det, de andra sjukdomar såsom höfter (Ginnys), epelepsi (Zorro) och sedan min älskade Texas som var fullt frisk men råkade ut för plötslig spädbarnsdöd! Kan fortfarande inte smälta att han är borta, jag saknar han som bara en som varit i samma situation kan förstå sig på. Jag säger det att jag har ju avlivat både Ginnys då hennes höfter inte orkade med längre, Zorro som hjärnan tog stryk av ep anfallen så han blev ju mer och mer aggressiv och anfallen kom tätare och tätare. Men dom var sjuka!! det fanns en förberedelse som jag kunde göra, jag tog beslutet att släcka deras liv pga att de var sjuka!!!! Jag tror inte på medisinering så hunden inte kan leva sitt liv fullt ut, nä det är väl det som är grejen att Djuren har den möjligheten att få slippa lida och somna in... Och jag känner en idag att jag inte gjorde fel, både Ginnys och Zorro var aktiva hundar som inte hade haft ett värdigt liv om de blev beordrade lunga sällskaps hundar. Men åter till det jag ville ha fram är väl att i morgon den 17dec så är det fyra hela månader sen som min älskling smet från mig, eller togs ifrån mig eller hur jag vill eller kan uttrycka mig.. Jag önskar inte min värst fiende den smärta och det lidande som jag och min familj har genomgått.. Tårarna rinner än idag och nu i skrivandets stund . Det gör fortfarande sååå ont och tankarna kommer ju självklart att VARFÖR!!!!
Nä nu är det tungt igen, nu ska jag torka tårarna och se fram emot den tid jag har framför mig och just i denna stund så ska jag fara och hämta tjejerna igen kram på er alla!! och till Texas RIP min älskling!!


Texas på vattenräddnings träning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0