Grattis till Tage och Mimmi som blir 11veckor idag!!

ja grattis till er andra också men ni är såååå många så jag kan inte alla namnen heller hehe. Men grattis iallafall till Tågabo M-kullen!! och idag så har vi haft vägning på morgonen! och Mimmi väger 7,3 dagen till ära! och Tage ligger på8,5kg!! hmm dom är inte tjocka men dom väger en del ändå!! idag ska vi ha lite kloklippning och borstning också, klorna växer som gräs!! men det är ju bra att man kan klippa dem en gång i veckan så dom blir van det. Mimmis fodervärd mailade igår och berättade att hon blir kvar tills straxt innan jul!! så Mimmi blir kvar ett tag till!! hihi bara mina hår som blir gråare!! nä just det ja, jag är ju blond så då blir jag inte gråhårig!! hehe ibland är det tur man är blond juh!!
nä nu välter valparna hallen tror jag så det är dax att släppa ut vilddjuren igen !! kram så länge

Hejhopp igen!! nu sitter jag här och hundarna har varit ute, jag har ringt läkaren om mig själv, jag har gett tjejerna gröt, uppdaterat bilddagboken!! hehe snabb och effektiv är man ibland!!

Jag sitter och tänker på hur fort tiden går när jag tänker på mormor som gick bort för 15år sedan idag!! hmm känns konstigt för det känns som om hon fortfarande är med oss, och jag tror faktiskt att hon är det, hon sitter nog ovanför mig och förbarmar det jag gör då jag slarvar :-) eller varför jag inte skämmer bort mina barn och hundarna!! dom rår ju inte för att dom fick liv juh!! så skäm bort och ge en massa onyttigheter, det var hennes motto. Jag tror också hon gråter när hon ser hur Felicia fått lida med hennes öron, och all medicin som båda har fått under deras korta livstid som har gått. Berättade jag att tjejerna har nått upp till högkostnads kortet på Apoteket nu, så vid ett år och tre månader så har dom nått upp till att få rabatterad medicin!! vad sägs om det =) ? själv har jag aldirg nått upp till den gränsen! hmm och jag är några år äldre

hihi näää inga trista tankar längre, nu har jag beklagat mig igen hehe. men det går snabbt över. hehe Så mycket som jag har att leva för nu och i framtiden så har man inte tid för deprisioner, Kan ju erkänna att det är jobbigt just nu när mamma har bestämt sig för att överge norrland!! och flyttar tillbaka till söder. och Strängnäs!
äh nu blev det depp igen!! lägg ned va!! bäst jag slutar skriva nu, ha det bäst så länge!

Nu är det kväller! solen har sjunkit brasan har tänts, barnen sover och Östen har farit på Bandy, Bara jag och vildarna vakna, eller näää bara jag vaken här hemma. Dagen har som ni förstår varit en av de mindre bra dagarna. Så kan det va när man har en hand som är svullen och öm och ryggen gör sig påmind och jag mår allmänt piss.... hmm jobbigt värre skönt att det är kväller så man får sova lite. Kameran ville inte alls med mig i dag så jag måste in på dollar i morgon och köpa lite batterier om jag inte far till foto affären. Klockan 11 så kommer jag och hämtar bror och Emma så ska dom följa med till Sollefteå. Ska fara förbi pappa och Helena när man ändå är i krokarna, och sedan får vi se om det blir ett varv på stan.. Lite myspys väder hoppas jag på. och ett par någotsånar pigga tjejer också såklart. Nä nu ska jag kolla lite på tvn innan jag somnar. kram så länge!!

Kommentarer
Postat av: Anna

man måste få skriva av sig ibland. Det är inte att inte uppskatta det man har. Utan det är så man klarar av vardagen. Håller tummarna att det går bra imorn.



kram

2008-12-01 @ 19:20:14
URL: http://ladyanna.blogg.se/
Postat av: Eva

krya på dej!

2008-12-01 @ 22:39:27
URL: http://www.123minsida.se/Kira-Tess/13763544

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0