I dag så är det måndag igen

och vi började ju på inskolningen på brunnedagis i fredags och idag så var vi där igen. Mycket trevlig personal men idag var Evelina lite kinkig, men då jag var och bytte på felicia så var det inga problem alls. men så fort som jag visade mig igen så skulle hon upp i knät..
Efter inskolningen så gick jag och tjejerna bort till rondellen där Linda och Eva tränade på. Inte med samma engagemang stod jag där och kollade in träningen. Dom är duktiga både Linda med sina Harry och Baniq. Men även Eva och  kramsjuka Kira. hehe dom är så goa allesammans.
Själv så kretsar som vanligt tankarna runt och funderingarna på VAD hände? Jag har mer eller mindre bokat en ny hanvalp ifrån Sandra på  Tågabos kennel då jag vet att Texas syrra Alaska ska ha valpar, men det tar sån tid med allting känns det som. Jag står still och jorden rullar ändå!! hmm jag vill bara få rätsida på detta som hänt och sedan så vill jag ha en ny valpis..... Ni som är hundägare förstår förmodligen det tomrum som jag känner, Ni andra tänker säkert att hon är inte klok som har två små tjejer, Alexander och sedan vill ha en valp igen!! hehe det gör ingenting ni får fundera som ni vill. :-) och är det så att ni undrar över någonting så hör gärna av er till mig!!
kram så länge!!

Nu är det kväller! jag har varit hos mamma idag och hjälpt henne med gardinstången. Sedan har jag skrivit till både skallet och vita svepet idag. en lite historia om vad texas och jag gjorde tillsammans. Östen är på väg hem i kväll redan, ska bli skönt att få hem han. Det blir så tyst när måndagen kommer då östen har farit till jobbet och Alexander är lämnad på förskoleklass... hmm tänk vad tomt det ska bli när tjejerna ska lämnas på dagis också! huwwa det känns inte alls bra. men men så är det ! nu kollar jag hammarby.aik och just nu så  står det 1-1! hejja AIK!!
nä nu ska jag gå ned och göra varma mackor tills gubben min kommer! kram på er alla och håll tummen för att jag får besked från obduktionen snart!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Jag förstår precis hur du känner. Jag har varit med om sak många gånger när ens älskade djur går bort. Väntan är lång tycks det på en ny valpis men det går fortare än man tror.

Kram: Birgitta

2008-08-25 @ 16:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0