god kväller!

Åh äntligen söndag och jag har fått träna lite hund. Japp idag så åkte vi ut och tränade vatten. Det kunde behövas efter helgen och mammas flytt, ja lillebrors också dårå. Full rulle har det varit från fredag morgon klockan 10,00 då vi hämtade lastbil och släp på ok här i kramfors. Sedan bar det iväg till södern. Vi höll full fart hela tiden då jag kände att tiden var min fiende. Planen min var att vi skulle hinna packa båda lägenheterna på kvällen så vi kunde fara hem fort på lördag morgon. Men verkligheten blev att vi for dirrekt till Åker och hämtade soppor som skulle till grovsoprummet, sedan for vi till mammas lägenhet och tömde den. Tyvärr så tog det längre tid än jag planerat så vi var i åker igen klocan 24! Då det var kolsvart ute och vi måste stuva om i lastbilen och släpet så blev jag tvungen att ge mig så folket fick sova. Det var jag, Lillebror Ronnie, Mamma Monica och sen en kompis till brorsan som kallas lillen. Jag tror att alla behövde sova en stund så vi gick och lade oss vid 00,30 och sedan så ställde jag klockan på 06,00! Å då så gick jag upp och ropade och hojtade så alla skulle vakna så vi kunde sätta igång igen. Med lite stönande och suckande så fick jag fart på grabbarna . ja mamma och jag var ju redan på gång. Vi gick ut och hämtade bilarna och sedan började flytten igen. Klockan 10 så var vi färdiga och åkte hem till min moster Gugge som bor i länna i Strängnäs, Tack för den godast frukost jag ätit på länge!! Kaffe och kokade ägg och mackor!! sååå gott när man inte har fikat på morgonen. Inte äns kaffe tog jag mig tid för att dricka så gissa om det var gott och efterlängtat när  jag kom till min kära moster.
Klockan 11 så fortsatte färden och flytten. bara 50mil kvar sen ska vi bara tömma och sedan är vi klara!! huvva vad mina flyttkarlar inte gillade min opptimistiska förklaring om hur dagen såg ut!! hehe
Jo pärlan är det dags för verkstad igen! Hon gillade inte tönnebro eller så älskade hon den platsen, för både på dit resan och hemresan så ville hon inte starta igen när jag väl har stannat!! hmm inte någonting som jag har lagt in i tidsplanen men det gick ändå. vi rullade igång henne!! hehe men nu ska hon till verkstaden igen, jag hoppas att dom hittar felet någon gång så jag slipper detta tjafs. Men som det verkar nu så är det när hon är varm och har jobbat hårt som felet visar sig.. men men vi får väl se, jag är då ingen bilmeck!!
Idag då? jo vi tränade vatten och Texas gjorde framsteg igen. Han sprang ut och hämtade figge i vattnet och det utan hjälp den sista gången så jag hoppas att det släpper snart, Ska skaffa mig ett bättre halsband så figgen kan ta i det istället för svansen, hans päls är för kort för att kunna hålla sig kvar i den. Så det blir vårt nästa projekt att inskaffa ett halsband som vi har till vattenträningen..
Annars så har jag som sagt inte hunnit träna hund den här helgen så det känns ju bra att vi ska träna i morgon också fast då blir det lydnad.. Nä nu ska jag gå och lägga mig. ha en trevlig kväll

Platsliggnings träning sen förra veckan!!

spårträningen från förra veckan!!

och så här fint lade han sig och väntade på matte vid slutapporten!!

Nu fick ni lite bilder också, Kojjan är klar men jag måste få den på bild och hinna få in den på datorn också! men snart så kommer bild på den också! kram så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0