Åh vad roligt väder träningen fick idag!!

Hehe vi bytte plats idag till Brunne planen! då vädret var regnigt och jag inte får in stora vagnen i bilen så bestämde vi oss för att träna på hemma plan. Stora vagnen blir tjejerna mindre blöta i och den har jag regnskydd till. Tyvärr så tyckte inte Evelina att dom skulle vara torra så rätt som det var så låg hennes ben utanför regnskyddet! haha

Träningen i sig gick bra idag. Jag, Eva och Linda bytte strategi idag och valde ut tre moment som vi skulle träna idag var, och jag valde läggande, inkallningen och ställande! Det kändes verkligen som om vi fick någonting gjort på riktigt idag. Vi tog en hund åt gången och sedan stod två och stirrade och komenterade och gav tips om ändringar! Mycket effektivt tycker jag och jag tror de andra också kände att vi fick den hjälp som vi ville idag. För Texas så gick det jättebra, läggandet tog vi i sakta march så han fick konsentrera sig ordentligt och det gick jättebra, sättandet efter momentet däremot var mindre bra om man inte gillar studsbollar!! hihi men jag lade ned han igen och gick ifrån, sedan gjorde vi det ett par gånger och då satt det. inkallningen fick jag rådet att komendera fot när hunden är framför mig så kanske han slutar med loven där bakom.. Ställandet gick också kanon faktiskt, jag satte han inte utan gjorde helt om och berömde han efteråt..
Som sagt en mycket effektiv träningsdag har vi haft idag och planerna är att vi åker ut i kväll också.. Och vi har bokat dagarna frammåt nu fram till tävlingen den 22augusti så vi ska försöka ha ett första pris den dagen... man måste ju ha mål!!
Sedan pratade vi ihop oss att vi ska försöka åka till andra klubbar och träna också. Så jag har kontaktat Cicki i Sollefteå, Eva har kontaktat Annika i Ö-vik, vi pratade om att  ev kontakta Mia i Timrå och Annika Hälldin i Härnösand också!! kalas kul tycker jag att det är!!
så nu kör vi!!!

Kommentarer
Postat av: Eva

:0) sötnosar dom är. Ses snart

2008-08-12 @ 08:30:38
URL: http://www.123minsida.se/Kira-Tess/13763544

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0