valpkursen!

Japp igår var vi på valpkurs och visst är jag duktig!! Tyvärr så har matte blandat någonting i maten så jag hoppar som en kängru vid hennes sida! men jag gör ju mitt bästa! haha nä mest när jag är lös, jag tror att det beror på att jag såå gärna skulle vilja leka med alla dom andra busarna som verkligen är tuffa som springer ifrån deras mattar!!  wow då skulle min matte bli så arg så jag vet inte vad! så ja lämnar det till dom andra tuffingarna. Matte har ju dessutom godis som jag får när jag är hos henne. och sen ryter hon så om jag råkar sniffa på polarn som går förbi.. hmm människor är konstiga va?? Först tar dom med oss till världens största lekplats med massor med lekkamrater och sen kräver dom att man ska vara lugn och konsetrerad på ens egen matte!! Snacka om dubbel moral va?? Sen platsläggandet då? Ja då tror hon på fullaste allvaret att jag tänker lägga mig i blötan på komando!! hmm tror hon inte att jag har någon som helst stålthet i kroppen? nä du glöm din dröm!!
Ja det var nog Texas ide om vad som egentligen hände i går. Och visst är han duktig, 7månader gammal och han är på god väg till ett fin linförighet. Fria följet är som tidigare sagt som en kängru som jag har på sidan av mig. Men han håller ändå ganska bra possision och sätter sig på komandot.
Läggandet fick jag jobba hårt med, han ville inte lägga sig på komando och framförallt inte på min vänstra sida!! hmm men efter ett tag så blev han trött och då la han sig på kommandot iallafall! haha det är ganska roligt att han är sååå himla envis när det gäller hans egen "rätt" Att han inte fattar att det inte är lönt! för har jag sagt ligg så menar jag ligg om jag så ska hjälpa honom att lägga sig fysiskt!! Men men som sagt, läggandet kom till slut och matte vart nöjd, Fast han fick lägga sig och sätta sig i de dyngigaste ställena sedan. För en hund som inte lägger sig på komando för att det är blött !! nä inte i min ägo iallafall!! bra träning i går och idag så ska vi träffa lydnadsgänget också. Det är dessutom klubbmöte ikväll så då blir det länge på klubben.. kram på er alla!
image12

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0