och idag kom vi äntligen ut och träna igen!

idag var vädret så läckert varmt med våra 16gr och solen lyste!! Sen hörde Östen av sig och berättade att det var 22 gr i stockholm! hmm dom ska väl alltid vara värst? Nä då värmen här räckte och solen med den. Man fick ju vårkänslor och jag hängde ut tvätten för första gången i år!! hehe bara det är ju kanon ju. Sedan tog jag fram krattan och började kratta av slänten där Texas springer i löplinan. hmm alltid skönt att göra detta då det brukar kunna ligga lite glömd lort under snöytan. Men det som var är nu borta och gamgräset likaså! så nu är det fritt fram för det fina gräset att växa. Sedan fortsatte jag med krattan på mellan planen där också vårat hus står. Krattade även där, ja jag hade redan fuskat i rabbatten då jag såg att krokusen idag blommade såååå fint! haha
nu är ni avundsjuka va ni stockholmare!! era krokus har väl redan blommat ut kan jag tänka!! hehe När jag ordnade med krattandet så var mamma inne och använde sugstina! så då slapp jag ju det idag. Nu när våren är här på riktigt så fälls det ju en hel del, hoppas han har någon päls kvar på utställningen som är den 25maj i Sundsvall. Ska bli så kul att träffa de andra som har valpar från Sandra och kolla in skönheterna. ja inte för jag förväntar mig några ettor dirrekt på utställningen men ska bli kul att surra en massa skit och hundträning.
apropå det ja så tog jag och Linda med oss hundarna och min lillebror som också är på besök ut på klubben. Vi kom dit kl 18 och började träna dirrekt. linförigheten gick väldigt bra, jag har slutat tjata om sättande och han kunde ju det ändå så det var ju bra. Sedan så provade jag med läggande och det fungerar väl men väääldigt seeeeegt. så vi tog fram apporten och försökte med den, nähe du ska du ha denna grej så får du minsann hämta den själv!! så sa min hund till mig då jag försökte få honom att gilla apporten och leka med den! Ja du läste rätt, jag har tom gått över till att leka med apporten, jag kastar den och han gillar ju att springa men att ta den i munnen och hämta in den till matte!! nädu inte den här gången iallafall. Så då återgick vi till läggandet och försökte få snabbare sådana. Platsliggningen gick också bra idag, ja han låg själv och inte full tid men ändå  så blev det rätt och det är ju huvudsaken. I morgon så måste jag försöka mig på ställande också!! så har vi snart gått igenom alla lydnadsmomenten i klass 1. Hoppet gjorde vi också såklart och det gick kanon! både ett tillbaka hopp och ett appellhopp provade vi idag och det gick jättebra. När vi sedan gav oss med lydnaden så lade sig 'Texas ned vid min sida, hehe killen blev visst slut idag men dock vad duktig han va idag!! kul och bra med en sådan trevlig arbetsnarkoman!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0