hmm lite försenat inlägg!

I går var det söndag och dagen med stora D för oss som går m4 i härnösand.  Vi skulle bygga upp mental banan och sedan figga för åtta hundar. Sju dobberman och  en schäfer var det anmälda men det blev bara sju dobber och en schäferhund! åh gissa om han var snygg. Helt svart och hur öppen och fin som helst. En mycket fin herre må jag säga.. hehe kanske det blir en svarting också någon gång!
Men åter till våran stora dag, den började kl 5,00 för mig då jag vaknade upp för ja jag vet inte vilken gång i ordningen då alla tre av våra barn har väckt mig den natten.  Men då klockan var fem så tänkte jag att jag ska bara sträcka på mig och sen kliva upp tyst och försiktigt så barnen får fortsätta sova. När jag sträckte på mig och jag kollar på klockan igen så var hon 5,30!! ups nu vart det brott, klockan sex stod Linda utanför och ska hämta mig.
Väl framme i Härnösand så vart vi fem minuter sen än när vi skulle vara där men det gjorde tydligen ingenting då ingen annan heller var där.. Hmm som vanligt när vi åker till Härnösand så är vi först på plan haha dom måste ha en annan tid i härnösand helt klart! hehe
Men vi satte igång vårt arbete så fort som de kom och öppnade åt oss. til våran förvåning så var det visst bara vi som skulle vara figguranter. Hihi ja ja det vart visst hela dagen idag med, tur att ja förvarnade pappa och Helena att jag inte hade någon aning om hur länge jag skulle vara där. Dom änglarna ställde upp och passa våra barn då Östen måste iväg tidigare till jobbet och när jag som sagt inte visste när jag skulle komma hem igen.
Kanon kul var det iallafall hela dagen. vi Eva,. Linda och jag turades om att dra dumpen, skrmlet och skjuta, Eva tog id på hundarna och linda och jag turades om att skjuta.
Lisa och Gunnel var domare, Anders ifrån Ö-vik var testledare och Laine och Torbjörn Eriksson vars hundar det var som testades..
Mycktet beröm fick vi även fast jag tror vi gjorde någonting allehop som kanske inte gick riktigt som det skulle. Jag fick skramlet att inte skrammla alls!! som tur var så gjorde vi alla moment två gånger och jag fick skramlet tre gånger så två av tre så skramlade faktiskt skramlet!! tur är väl det. .
Nu har vi bare en gång kvar på kursen och det blir måndagen den 21april kl 18,30. Då är det ett muntligt förhör och sedan så är vi klara med M4 kursen!! kanon kul  ju då är man a-figge med specialmoment socialgumma!!
image17
Här har vi mina kurskamrater Linda och Eva, bilden är från ett tidigare tillfälle då vi var på M4 kursen i härnösand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0