Första tävlingen är gjord!!

haha tävling och tävling men det är brukscupen som är gjord och hur det gick får du läsa under prov och brukscup! Ja på Texas hemsida såklart!
Närverna som matte måste jobba hårt på är det största problemet men nu är den första tävlingen gjord iallafall och jag fick beröm om att vi kommer att få en jättefin linförighet när vi är klara! och det känns ju jätte bra att få det berömmet. Hoppet var presis som om Texas ville visa att det här kan jag!!! så han hoppade innan kommando och jag la dit ett hopp fort som den så tävlingsledaren påpekade att jag måste vänta på komando!! haha jaja men vi fick en femma för det iallafall ja ärevarvet var väl pricken på iet. Apporteringen gick som förväntat. jag nöjde mig med att han öppnade munnen och tog apporten, det gav visserligen inga poäng men vi är ju fortfarande i inlärning och jag vill inte bråka med apporten någonting onödigt. Apporten kommer tids nog.
Jag är nöjd med dagen i det stora hela! som sagt Texas är ju bara sju månader gammal och vi har ju i stort sett bara hårdtränat lydnaden i en månad så vad mer kan man begära? nä ingenting!! När vi är färdiga så kommer det att synas även på poängen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0