Alexander fortfarande sjuk!

Idag så har vi haft ännu en dag innomhus, man känner att man blir slöare än vanligt när man inte kan gå utanför dörren i stort sett. Nu börjar ögonen kännas tunga då jag har setat här ganske länge idag. haha Ja vad gör man för att få tiden att gå annars?
Idag har jag rensat i förrådet, min mamma var sååå gullig och tog hit en massa lådor som visserligen jag har haft hemma hos henne. hehe men jag behövde dom inte så dom åkte in i förrådet eller rättare sagt i bastun!
Nu har jag iallafall gått igenom detta så jag vet vilka som ska fraktas vidare till just förrådet!
Så kanske att man skulle ta en bastu i morgon hmm gud så skönt och en kall öl i handen!! japp det är bokat!! hehe
Gubben min är på väg hem nu äntligen, han jobbar som grävmaskinist och har fått jobb i Sollentuna eller rättare sagt så jobbar han i rotebro. Jobbigt värre när barnen har varit sjuka då han bara kommer hem på helgen. men men måste man så måste man. Här hemma så är det ju lite svårt att jobba som grävmaskinist på vintern vilket är en ganska lång period här uppe.
I stockholm så vet jag inte om dom har någon kärle i backen någongång under vintern. men vad vet jag! Alexander hade 39,4 gr feber idag så han är fortfarande dålig men tjejerna känns bättre iallafall.
Idag så har jag anmält mig till en viltspår kurs i Almnäs. Det ligger vid Södertälje så jag har bokat in mamma som barnvakt också, smidigt då hon bor i Strängnäs som ligger ca fem mil därifrån. så jag kommer ju sova där också. Alexander hade 39,4 i feber idag, tjejerna verkar ha blivit piggare iallafall så förhoppningsvis så blir Alex också det snart.
I morgon så är det fredag och dags för träningsgruppen i lydnad att träffas igen. Ja hoppas verkligen att det kommer folk i morgon så man får några att träna med. Men jag vet ju att Linda kommer iallafall. Linda och jag fick ju smak på spåret nu i veckan då det gick så bra! så vi har ju planerat att vi ska kunna lägga spår i morgon innan träningen och sedan gå spåret efter lydnads passet men vi får väl se vad vädergudarna säger om det, Idag så har det fortsatt att snöa så nu är det dags att börja skotta i morgon. Hmm skönt att gubben kommer hem som sagt..
Åh vad jag längtar tills jag ska få träffa de nya människorna på viltspårs kursen, och sen är det ju såå himla kul att gå kurs också.. man kan aldrig lära sig förmycket.
Idag har jag ju självklart uppdaterat Texas hemsida med ny länk! Viltspåret såklart! Ja det ska bli kul som sagt men nu så börjar nog orden ta slut och ögonen börjar john blund ha fyllt nu. så jag får nog gå och lägga mig och försöka sova en stund. På Östens plats i sängen så ligger en sjuk Alexander hmm han snarkar!! men men vad gör man inte för ett sjukt litet barn, för att vara sex år är inte såå himla stort när man är sjuk, men sen är han ju kille också!  nä kramizz och godnattizz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0