Med tungt hjärta <3

Det är med en tung sten liggande på mitt hjärta som jag skriver detta. Jag kommer att hoppa av träningen och aktiviteterna kring försvarsmakten samt även min älskade mentalbana :-(
Jag har som ni säkert inte har missat väldiga problem med mina leder i framförallt händerna, jag har fått intyg av läkaren att jag har kroniska ledsmärtor vilket känns med olika känslor att behöva säga det till alla.
Med detta så innebär det att jag inte har full kontroll på min styrka i greppet, kraften kommer och går och rätt som det är så kan jag tappa saker :-( Detta gör ju självklart att jag kanske inte ska hålla i en skarpladdad pistol :-/ men det är också det här med utelivet som det är mycket av inom försvaret, gå och röra sig snabbt och smidigt i terrängen samt kunna bära tunga packningar. Detta är orsakerna till varför jag inte kan fortsätta med försvarsmaktshund.
Min underbara mentalbana kommer jag av samma anledning att ta en paus ifrån då jag inte kommer kunna utföra den kamp och motstånd som krävs av mig som både A-figge och Testledare. Som B-figge vet jag inte om jag kommer kunna gå ut heller pga att du måste kunna dra i snören i rätt tid och jag vet ju inte när smärtan smäller till.
Det är som ni säkert vet, ni som jobbat med mig i framförallt mentalskogen att detta är den plats där jag trivs som allra bäst! jag älskar att jobba i oändliga mentalskogarna där man kan få vara i ur och skur, man vet aldrig om man får springa och dra eller trycka på knappar, man har ingen aning om vad för strul det blir från gång till gång.. ja helt klart ett underbart hundliv :-)
men som sagt just nu så pallar inte mina händer detta och därför måste jag ta ett sabbatsår även därifrån. med säkerhet lär jag komma ut och terra er som jobbar för ni kommer inte kunna hålla mig så långt ifrån ;-)
Jag väntar idag på att få en kallelse till Sollefteås reumatologavdelningen där jag ska få träffa en expert som förhoppningsvis kan hitta vad som felar och gör mig till den lyckligaste av dom alla och botar mig :-))
Japp hoppet finns även om det många gånger inte känns så ljust i tunneln.. Men men jag kommer fortsätta jobba med mina hundar och hjälpa andra som har problem osv. jag kommer att jobba med hund även om det inte blir riktigt i samma riktning som jag tänkte.
<3 Ha nu en superfin söndag alla goa där ute och är rädd om er <3 och era nära <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0